יום שלישי, 18 בפברואר 2014

חי נחמיאס - הקמת בריכת נוי

הקמת בריכת נוי
הקמת בריכת נוי בגינה היא דרך נפלאה לשדרוג האווירה בגינת הנוי של ביתכם. בריכת נוי יוצרת תחושה חלומית ומרגיעה לכל בני המשפחה או האורחים המבקרים בגינת הנוי. גם אם אתם גרים בעיר הסואנת, בריכת נוי בגינה שלכם תתרום לכם רגעים פסטורליים ונעימים, שונים מרחק שנות אור מרעש המולת העיר. בריכת נוי מביאה עימה זרימת מים, נחלים, דגים, צמחייה ופלגים, אשר בהתאמה להרמוניה הכללית של הבריכה נותנים תחושה של טבע אמיתי ואווירה כפרית.
הקמת בריכת נוי

במהלך תכנון בניית בריכת נוי בגינה, ראשית, יש לבחור את מיקום הבריכה. מיקום בריכת נוי בגינה משמעותי ורצוי שיהיה ליד פינת הישיבה של הגינה. מיקום שכזה מוסיף לתחושה הנעימה של צפייה במים הזורמים מקרוב, ובישיבה נינוחה.
בשלב השני יש לבדוק כי מיקום בריכת נוי יתאים למקום בו קרני השמש לא יגיעו אל הבריכה באופן ישיר. קרינה ישירה של השמש יוצרת מצב לא רצוי של ירוקת, הגורמת למים להתחמם יתר על המידה, ובכך אינה מאפשרת לדגים לשרוד. כמו כן, רצוי לבקש מהגנן, לשתול צמחים, אשר יוכלו להצל על הבריכה בשעות מסוימות של היום.

יש לדאוג לכך, שבסמוך לבריכת הנוי יהיה ברז מים 
לצורך מילוא המים, ובקרבת מקום נקודת חשמל, אשר תספק חשמל לתאורת הבריכה בשעות הערב. חשוב מאוד, שלא לבנות את הבריכה במקום נמוך מדי, כדי שלא יכנסו אליה מי ניקוז מזוהמים, מי שטיפה או מי גשם, וכמובן שלא תהיה רדודה מדי, כדי למנוע מהחתולים (אם יש) לאכול את הדגים.

מעבר לבחירת מיקום הבריכה, צריך לתכנן את מיקום המשאבה הנדרשת לכל בריכת נוי. 
המשאבה משמשת להזרמת המים למפלים ולבריכה, ובנוסף משמשת להוספת חמצן למים, אשר עוזר לפירוק החומרים המזיקים למים, ומונע התפתחותן של אצות. בהזדמנות זו נציין, כי גם הצמחים מסייעים למנוע התפתחות של אצות בעזרת החמצן, שהם פולטים למים במהלך כל שעות היום.
 
עיצוב בריכת נוי
עיצוב בריכת נוי הממוקמת בגינת נוי נעשה לרוב בעזרת יצירת מפלים, הוספת דגים בצבעים שונים, שילוב של צמחייה צפה וצמחי מים, אשר נשתלים בעציצים לצדי הבריכה או בתוכה. מעבר לכך, כמובן שחשוב לתת הדעת לתכנון תאורת גן מתאימה, אשר תורמת לאווירה הקסומה בשעות הערב. כמו כן, עיצוב בריכת נוי מביא עימו לעיתים גם שימוש במגוון
גדול של צמחי מים וצמחי גדה, שניתן לגדל בבריכת נוי. מעבר ליופי שהם מעניקים, הם גם מצלים על פני המים מפני קרני השמש.
 
המפתח לבריכה צלולה ואסתטית לאורך כל השנה הוא תחזוקה רצופה ויעילה:
  • רצוי להוסיף למי הבריכה חומרים שונים כמו משמידי ירוקת ותוספות של בקטריה טבעית.
  • במידה ואין מערכת אוטומטית למילוי מים, יש למלא את הבריכה במים מדי פעם, שכן המים מתאדים לאט לאט.
  • יש לטפל בדגים ובצמחייה.
  • חשוב מאוד שלא להכניס אל בריכת נוי יותר מדי דגים ולהימנע מלהאכיל אותם יתר על המידה.
  • יש לנקות את העלים שנופלים למים ועלולים להירקב, אחרת ייווצר זיהום בבריכה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה