יום ראשון, 2 בפברואר 2014

חי נחמיאס - תהליך בנייה ופירוק הבריכה

חי נחמיאס - תהליך בנייה ופירוק הבריכה


תהליך בנייה ופירוק הבריכה-על פי תיאורו של שי הגנן
הבריכה הישנה-בנייה
הבריכה הישנה הייתה בנויה על בסיס ארגז החול הישן בגן. חיזוק הדפנות נעשה בעזרת יציקת בטון ועיצוב החול בתחתית הארגז בצורת קערה. שי עיצב בתוך הבריכה מדף בגובה 30 ס"מ מסביב, כאשר גובה הבריכה משפת הבטון ועד התחתית- חצי מטר.
על גבי החול ודפנות הבטון, שי והצוות שלו הניחו בד גאו-טכני שנועד להגן על היריעה ומעליו הם פרשו את יריעת האיטום שעשויה מפוליאתילן בצפיפות גבוה.
על קצוות היריעה הניחו את אבני השפה וסגרו את הרווחים ביניהם במלט לבן תוך שמירת רווח למעבר הכבלים של המשאבה. בתוך הבריכה הניחו עוד בד גאו-טכני שאמור לשמש מצע לגידול מיקרואורגניזמים ובקצה אחד שלה מילאו חצץ מאותה הסיבה.
בשלב הסופי הם מילאו מים ולתוך הבריכה הכניסו עציצים עם צמחי מים והניחו אותם על המדף.



פירוק הבריכה הישנה
פירוק מהבריכה הישנה את אבני השפה הבנויים, את יריעת האיטום, את הבד הגאו-טכני, חצץ, משאבה, העציצים והצמחים שהכנסנו.
הבריכה החדשה-בנייה
 הבנייה נעשית לגובה במקום לחפור אותה. הבסיס הוא שקים של פסולת בניין מלאים בחצץ ונדפן את תחתית הבטון בחול על גבי השקים והחול נניח בד גאו-טכני  ומעליו את יריעת האיטום על גבי היריעה נניח את אבני השפה ונדביק אותם במלט לבן. אח"כ נטייח במלט לבן את כל הצד החיצוני שלה- כיוון שהשקים עשויים מפולפרופילן , זהו חומר המתפרק בשמש. לתוך הבריכה נכניס בד גאו-טכני וצמחים- ובשלב מאוחר יותר גם דגים מעל הבריכה ונבנה גגון ירוק.
צמחי המים בבריכה ישנם כמה סוגי צמחים בבריכה ביניהם מזדקרים, טבולים וגם צפים.
צמחים מזדקרים- אלו צמחים שנמצאים באזורי הביצות, נחלים ואגמים. כאשר חלקם התחתון שקוע במים והם בעלי עלים ארוכים וצרים. מבנה הצמח דומה למבנה צמח יבשתי מכיוון שרוב איבריהם חשופים לאוויר ממש כמו צמחי יבשה.
מבנה הצמח- הגבעולים בעלי מבנה קשיח שמאפשר להם עמידה בתנאי מזג אוויר קשים כמו רוחות חזקות . העלים ארוכים ומזדקרים מעל פני המים ומכוסים בשכבת שעווה בנוסף ישנו שימוש מקסימאלי של האור בתהליך הפוטוסינתזה בגלל כלורופלסטים המפותחים היטב.
צמחים צפים- אלו צמחים שעליהם ופרחיהם צפים מעל פני המים . לדוגמה סלביניה צפה שהיא בעלת גבעול קצר מאוד וגם שורשים קצרים ודקים. הגבעולים חלשים ולכן מפתחים חופשת עלים קשיחה ורבה שמשתלטת על בית הגידול המימי. הצמח רגיש לקור ומתחדש באביב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה