יום שישי, 21 בפברואר 2014

חי נחמיאס גינות נוי מעוצבות הסבר



חי נחמיאס גינות נוי מעוצבות הסבר על הנעשה




גינות מעוצבות כבר מזמן אינן נחשבות למוצר המיועד רק לאנשי העשירונים העליונים, אלא כבר הפכו להיות נחלת הכלל. גינות מסוג זה נמצאות יחד אתנו כבר משחר ההיסטוריה, עוד מתקופת הגנים התלויים של הבבלים. בדומה עם הזמן הן הפכו להיות נפוצות גם במקומות אחרים בעולם, לרבות במזרח הרחוק.

היום ניתן למצוא סגנונות רבים של גינות מעוצבות שחלק מהם מתאימים לשטחים גדולים ואחרים אפילו לכאלו בגודל של מטרים אחדים רבועים. יחד עם זאת, לפני שמתחילים בעבודה על גינה מעוצבת ישנם מספר דברים שחשוב לדעת.


גינה מעוצבת עם אדניות בנויות המקיפות את הגינה, בתוכן עצי פרי הדר. הריצוף דק עץ ומלבן דשא.

ראשית, כדאי לבצע תכנון ראשוני עם איש מקצוע, הנדסאי או אדריכל מתחום אדריכלות הנוף. כדאי לקחת בחשבון שחלק מהסגנונות הקיימים דורשים תחזוקה קפדנית יותר וכמות גדולה יותר של מים. כך למשל העיצוב בסגנון יפני או סיני שכולל לרוב בריכת נוי, עצי בונסאי ננסיים, ביתנים קטנים, גשר, אי ועוד.

מלבד זאת, חשוב לשים לב גם לפונקציונאליות של השטח. גינה מעוצבת שיכולה להתאים למשפחה עם ילדים יכולה להיות שונה מזה של דירה או בית ללא ילדים קטנים. השאלה המרכזית היא האם בעלי הבית מעוניינים בגינה למטרות נוי בלבד או גם כזו שיוכלו לשחק וליהנות בה. חי נחמיאס

גינות מעוצבות בסגנון ישראלי שיש בהן יותר סלעים וצמחיה שדורשת פחות מים להשקיה ולכן ניתן לתחזק אותן גם בתקציב נמוך יותר. סוג אחר של גינה מעוצבת שאהוב מאד הוא הסגנון האנגלי שכולל בדרך כלל דשא רחב ידיים, גינת ירק, גינת צמחי תבלין, פרחי נוי, שביל עשוי מאבן ועוד.

בדומה בתכנון של הגינה צריך לקחת בחשבון גם מוטיבים אחרים שיכולים להיות בסביבה שלה כדוגמת גדר, נוף ועוד שיש לחשוב אם להסתיר או לא. השמירה על גינה מעוצבת גם יכולה להיות קלה הרבה יותר אם נעזרים בשירות של איש מקצוע מתחום הגינון.

גינות נוי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה